Από Χρήστο Μιχαηλίδη, 10 Μαρτίου 2021
«Την εκκωφαντική σιωπή σας για τον Δημήτρη Κουφοντίνα θα την σπάσετε πριν ή μετά τον θάνατο του κρατούμενου;», έγραφε προ ημερών στον λογαριασμό της στο facebook η συγγραφέας και αρθρογράφος, Έλενα Ακρίτα, απευθυνόμενη στην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, προκαλώντας για μία ακόμη φορά βροχή από σχόλια, θετικά (από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο ανοικτά υποστηρίζει), και αρνητικά από άλλους, ανεξαρτήτως παρατάξεων. Ευτυχώς, η κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου δεν της απάντησε.
Της απάντησε όμως χθες το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος για την παρακάτω αναφορά της σε άρθρο που έγραψε στο news247.gr με αφορμή τον άγριο ξυλοδαρμό ενός 29χρονου από αστυνομικούς στη Νέα Σμύρνη, την περασμένη Κυριακή:
«Ζούμε σε ένα κρανίου τόπο. Ζούμε σε ένα Άουσβιτς. Σε λίγο θα ράψουμε κι αστέρια στο πέτο του παλτού μας για να ξέρουν ποιους ποδοπατούν σε αυτή την ατέλειωτη Νύχτα των Κρυστάλλων».
Το Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, αποδοκιμάζει «τον απαράδεκτο και ανυπόστατο παραλληλισμό των συνθηκών του Άουσβιτς με τη ζωή σε μια δημοκρατική χώρα όπως η Ελλάδα». Υπενθυμίζει στη συγγραφέα ότι «στο Άουσβιτς οι άνθρωποι δεν ζούσαν… Πέθαιναν κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό, κάθε στιγμή… γιατί στο Άουσβιτς η ζωή είχε χάσει κάθε αξία… γιατί ο άνθρωπος είχε χάσει την ανθρωπιά του… γιατί στο Άουσβιτς επικρατούσε μόνο η απανθρωπιά… γιατί στο Άουσβιτς η κάπνα των κρεματόριων απλωνόταν στον ουρανό και η στάχτη της ανθρώπινης σάρκας σκέπαζε τη γη… γιατί στο Άουσβιτς εξοντώθηκαν 1.500.000 άνθρωποι που δεν είχαν τη δυνατότητα να φωνάξουν “Πονάω ρε…”».
Το «πονάω ρε», είναι η φράση που ακούστηκε από τον νεαρό άνδρα την ώρα που τον ξυλοκοπούσε αστυνομικός την Κυριακή στην Αθήνα. Έχει διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση για το συμβάν από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Δημόσιας Τάξης και έχει επέμβει επίσης η εισαγγελική Αρχή. Σύμφωνα με πληροφορίες, εφ’ όσον ολοκληρωθούν οι έρευνες, εντός των ημερών και αποδειχθεί πράγματι η άσκηση βίας με τέτοιον τρόπο, ο αστυνομικός ενδέχεται να αποπεμφθεί από το Σώμα.
Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αποδεχτεί κάποιος και να συνεχίσει να παρακολουθεί πια τον τοξικό λόγο της κας. Ακρίτα που, για πολλούς που θαύμαζαν τη γραφή της, είναι πια ένα εντελώς διαφορετικό, αγνώριστο πρόσωπο, «που πυροβολεί ανεξέλεγκτα».
Γενικά, δεν περνά ούτε μέρα που η κα. Ακρίτα, 65, κόρη της Σύλβιας και του Λουκή Ακρίτα, 1909-1965, Ελληνοκύπριου από την Μόρφου, λογοτέχνη, δημοσιογράφου και πρώην υπουργού Παιδείας της Κύπρου, να μην κάνει σαματά στα social media. Ο Δημήτρης Παγαδάκης, πολιτικός συντάκτης και αρθρογράφος της εφημερίδας του του ιστότοπου Πρώτο Θέμα, την αποκαλεί «γλωσσοκοπάνα των social media». Και συνεχίζει, επισημαίνοντας ότι:
«Κατίνα και κουτσομπόλα» την αποκάλεσε η Μαργαρίτα Θεοδωράκη, κόρη του Μίκη Θεοδωράκη. Ο Άδωνις Γεωργιάδης τη χαρακτήρισε «ένα κοινό ψώνιο που έχει μεγάλη ιδέα έχει για τον εαυτό της». «Θορυβώδη κυρία των social media», ο πανεπιστημιακός Γιώργος Βέλτσος. Ο δημοσιογραφος και βουλευτής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Μπογδάνος, απέσυρε τη μήνυση εναντίον της. Αντίθετα, ο ηθοποιός Μάρκος Σεφερλής κατέθεσε αγωγή εις βάρος της.
«Δίκαια ή άδικα, συμφωνώντας ή διαφωνώντας, όλα αυτά τα επικριτικά σχόλια, ανεξάρτητα από το αν συνοδεύονται με απειλές ή έμπρακτες δικαστικές αντιπαραθέσεις, επικεντρώνονται στο ίδιο πρόσωπο. Την πολυτάλαντη Ελενα Ακρίτα. Δημοσιογράφο, συγγραφέα, μεταφράστρια, σεναριογράφο, τηλεπαρουσιάστρια, ραδιοφωνική παραγωγό, ηθοποιό. Α ναι, και επιδραστική περσόνα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
» Εσχάτως, κυρίως με αυτή την ιδιότητα δημιουργεί ντόρο. Οι καθημερινές αναρτήσεις της σε λογαριασμό που διατηρεί στο Διαδίκτυο πυροδοτούν κόντρες. Δεν αφήνει τίποτα που, επί της δημόσιας σφαίρας, την ξενίζει, την ενοχλεί ή την ξινίζει να περάσει ασχολίαστο. Προφανώς έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα, να ερμηνεύει κατά το δοκούν και να τοποθετείται επί όσων θεωρεί κακώς κείμενα. Και ασφαλώς δεν χρωστάει σε κανέναν εξήγηση για τη σχεδόν φρενήρη κριτική της ενασχόληση. Ωστόσο, το δηκτικό, πότε σαρκαστικό και πότε ειρωνικό ύφος του ηλεκτρονικού της λόγου, οι κάποιες φορές άστοχες, αλλά όχι πάντα απερίσκεπτες παρατηρήσεις και γνώμες που πληκτρολογεί προσβάλλουν ενίοτε την τιμή και θίγουν την υπόληψη ορισμένων δημοσίων προσώπων στα οποία εστιάζει».